tisdag 23 mars 2010

Lerklump+knådande=uggla!

Laid back owl
Köpte ett kilo lera senast jag var på pysselbutiken. Har inte arbetat med lera sedan jag hade bildlektioner i skolan (mer än tio år sedan). Tog fram hela klumpen och försökte att få den att föreställa något som kanske i alla fall påminner om en uggla. Det var inte helt enkelt att forma figuren men det var verkligen kul!
Den fick självtorka och sedan var det dax för målning och spraylack.
Nu relaxar den i min ugglesamling. Inte den vackraste, men den är one of a kind och sånt gillar jag.

26 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

Dine fantastiske ugler..Grønn av misunnelse*skratt*
Helt vidundelig herlig samling du har:)
Takk for søte ord inne hos meg, blir hoppende glad skal du vite lille venn.

Klem på deg

(eddas) sa...

Åhh den var jo kjempesøt:)
eddaKlemmer til deg:)

Emelie sa...

Ugglan vart ju hel söt! Tycker om dina idéer och sakerna du gör, dom blir så himla bra. Jag blir så glad när jag kikar in och ser alla färger. Tack för du delar med dig och inspirerar! :)

Jenny Bergvall sa...

Men du, finns det ingen hejd på vad du klarar. Den där Ugglan blev ju superfin och hur cool som helst ;-)
Duktiga du! ;-)

Min vrå... sa...

Så fin! Vilken talang du har! Jag tycker att det är så svårt att jobba med lera. Har försökt men lyckas aldrig.
Jätte fin!

Skrekk og Gry sa...

Kjempestilig!!
Virkelig one of a kind. Du er helt utrolig!!
Likte også Barba-familien du hadde malet og den pimpede lampen..

mvh Gry

erry sa...

Jag tycker den är urcharmig!!! :)

Sanna sa...

Åhh vilken charmig liten skapelse! Supersöt! =)
SV: Ja jag uppskattar verkligen att min mormor ger mig så himla mycket gammalt nu när hon rensar ut mer och mer.. =)<3
Kraaaaam
Sanna

Sofia sa...

Den påminner mig om ugglan i nalle puh. :)

Jenny Oak Fae sa...

Jag tycker att den är jättefin!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

AnnaA sa...

Värsta sötugglan! :)

dagenskreativa sa...

Vilken cool uggla:)

emmalill sa...

vadå inte världens vackraste???? Den blev hur fin som helst. Klart en av dom vackraste ugglor jag sett.

Tusen tack för din kommentar, gör mig super glad.

Ny slips idag :)

Kram Emmalill

josefin den allsmäktige sa...

Åh, vad fin uggla! Verkligen kul att se din uggle-samling, för jag samlar nämligen också på ugglor. Tycker att dom är så coola! :)

Camilla sa...

Men det var ju en helfrän uggla. Så bra du fick till den avslappnade stilen på ugglan.

Zizzi sa...

Jag tycker att den är jättesöt!

annicken_j sa...

Ja, de hadde også heklet luis vuitton, og andre merker. Jeg vet nå ikke om jeg klarer det, men lov å prøve ;)
Jeg liker uglen din :D

DAHLIA sa...

Din uggla blev ju jättefin. För övrigt måste jag säga att här var mycket trevligt att titta på.
Återkommer gärna.

Hälsar Dahlia

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag tycker den blev döhäftig :D

Fia sa...

SÅ jäkla fin! :)

lilla a sa...

Den har charm!

Pysselmajorna sa...

Det blev ju jättebra!! Snyggt. Själv har jag gjort trolldeg som jag har gjort lite små saker av som man kan sätta som dekoration el på väggen:) Men gillar verkligen ugglan.
Tack för dina komentarer på min blogg :)

Rosetrend sa...

Du har ikke glemt dine kunster når det gjelder bearbeiding av leire, tross 10 år siden sist. Og så har du gjort så mye gøy siden jeg var sist på besøk :D

Jennie sa...

Jag älskar verkligen ugglor och den du har gjort är ju världens finaste! Jättejättefin! Vad duktig du är.

Pixi sa...

OHHH vad du e duktig !Så snygg den blev ,e oxå svag för ugglor!! Kul att hitta till dej igen ,kommer tillbaks nu !kram =)

Elle sa...

Så mycket fina ideer Du har !! ha det gott Kram! Elle

Bloggarkiv