torsdag 22 april 2010

Nytt balkongtänk


En kompis hade garagerensning och då fick jag höra talas om ett klaffbord och gick igång direkt.
Tusan vad praktiskt för balkongen med ett bord som man minska när man inte använder det, samt de braiga lådorna på var sida där man kan förvara lite (eller kanske rätt mycket) pinaler.
Naturligtvis ska det målas och grejas innan det tas i bruk, stolen är ännu ett fynd från hennes gömmor.
Ska försöka hitta tre liknande stolar så har vi en färdig grupp, annars kanske vi köper nya fällbara stolar. Tiden får helt enkelt utvisa hur det blir!

18 kommentarer:

makiato sa...

Praktiskt och bra!

linnea-maria sa...

Vilket fynd! Jag tippar på att du kommer att måla möblerna i fina färger. Jag har tittat på trädgårdsmöbler och inser att de är sååå dyra. Jag får gå på loppis eller kika på blocket. Men på verandan så ska jag göra som du, möblera med "vanliga" möbler. Ha det fint /Therese

(eddas) sa...

Ja de er kjekke de klaffebordene...har et gammelt slikt på kjøkkenet:)
Ja...roser er romantiskt.....
Ha en flott kveld søte du..
eddaKlemmer

Jenny Oak Fae sa...

Vilket praktiskt bord!

: )

KRAM, Jenny

<3

emmalill sa...

perfekt till balkongen ju :) Blir fina sommar kvällar där.

kram Emmalill

erry sa...

Kommer bli supersnyggt o praktiskt! :)

Svar: Vi bor i hyresrätt, så jag tapetserar på mdf-skivor som jag ska skruva upp på väggen! :)

Kram

Lalolandet sa...

Jag är kär i det där bordet. Inte bara är jag kär, jag får även den största nostalgitrippen till min barndom då vi hade två sådana bord när jag bodde på Öland. Eller mormor och morfar hade dem. De var inte bara praktiska när man var många som skulle rita, de var även mycket bra att bygga koja med. Så en somrig koja på balkongen kanske kan vara något??? Nu är man dock kanske för stor för att få plats...det är ett gissel att bli vuxen!

Victoria sa...

Möblerna är helt ok som de är också, tycker jag. Men lite piff skadar ju aldrig. Ska bli kul att se resultatet!!

Kram
Victoria

AnnaA sa...

Jamen visst. Jag tror det blir hur bra som helst det där. Och det är ju alltid roligare med sånt som ingen annan har. Tycker jag.

Pernilla sa...

Superfint bord!!! Kul att du använder "vanliga" möbler på ballis!

Mindi sa...

Kommer att bli hur fint som helst när du får göra ditt med det. :)

Kram kram
M I N D I

Zizzi sa...

Vad bra det kommer att bli! Ser fram emot att se förvandlingen.

Krissa sa...

Har precis hittat din blogg! Jag älskar den! Jättejättefina och färgglada bilder :-)

Helena /Franska liljan sa...

Hej :-)

Vilket fint bord, ser redan det målat i dina ljuvliga karamellfärger :-) Och stolen är jättesnygg! Hoppas du hittar fler! Kommer bli superfint på balkongen nu !!!

Kram Helena /franska liljan

Mindi sa...

Hej hej!

Vill bara berätta att jag kör en ROSA swapp på min blogg nu. :)
http://mindidagar.blogspot.com/2010/05/rosa-swapp.html

Kram
M I N D I

Anonym sa...

Var har du tagit vägen? :(

La luz del norte sa...

Kjemepfint bord! Liker mønsteret i bordplata godt, men hvis den er slitt, skjønner jeg om du vil male, ja! Jeg liker så godt klaffebord! Håper du har hatt en fin mai!!

mvh Solrosa

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så snyggt!

Bloggarkiv