torsdag 4 mars 2010

Tävling och superenkelt recept på kladdkaka!

Jag är med och tävlar hos Lalolandet om en Rice-sprits från Miss Juniversum.se, var med du också!
I tävlingen ingår även att bjuda på sitt favoritrecept. Så här kommer mitt, snabbt och enkelt vid oväntat besök:
.
KADDKAKA I MICRO
3dl socker
1/2dl kakao
1msk vaniljsocker
2dl mjöl
100g smält margarin
2ägg

Gör så här:
Rör ihop ägg och socker, tillsätt siktat mjöl, kakao, vaniljsocker. Häll i margarinet. Blanda samman och häll i microsäker form. Micra i 5 min, full effekt.
..Sen måste man ju även vinna en sån här pryl så att man kan spritsa grädden riktigt tjusigt vid serveringen av kakan;)

4 kommentarer:

annicken_j sa...

Tusen takk :D
Jeg liker å følge med på bloggen din, jeg liker stilen din og kreativiteten din :D

dagenskreativa sa...

När jag var inne på lagerhause idag & såg att de hade fått in coctailglas i rosa genomskinlig plast med en flamingoskropp & ben som fot & med ett flamingohuvud på kanten tänkte jag genast på dig! Så har du inte redan spanat in dem så är det ett litet tips! Kostade endast 29:-

kram kram Anna

Deezakula sa...

Spritsetet har jag redan! And im so happy for that! Ska bara börja göra cupcakes oxå, sen spritsa på glasyr!!

Bortbytingen sa...

Halkar in och gör ett avtryck. Jo, en bra spritspåse med tyllar till är ett måste att ha i gömmorna. Själv föredrar jag iofs metalltyllar, mest för att jag tycker att det är lite "lättare" och mer precist att jobba med. Har en förkärlek för wiltons tårtprodukter, googla om du inte stött på dem tidigare. I sverige är det nog på sidan cakes&candy du kan se dem. dessa rekommenderas varmt om du nu inte vinner förstås! =)!

Bloggarkiv