måndag 6 oktober 2008

Inte lika mycket rosa, men trivsamt ändå! :)

Inte konstigt man blev kär när man kom hem till killen första gången och såg att han hade en rosa biltavla på väggen ;D

Detta är en liten förkik åt vilket håll det barkar med nya hemmet, en del ändringar har dock redan gjorts sen bilden togs, bland annat har här blivit nya gardiner:)
Har inte hunnit med att fota några fler bilder av lägenheten i dagsljus tyvärr, men det kommer!

Rotade även fram det härliga 50-tals bordet från J:s förråd. Eftersom att mitt älskade glasbord inte passade in i måtten så var detta ett lämligt och hedersvärt substitut!

Oj, vad tid det tar med allt! Varje dag har varit full av städningar, ner och uppackande. Stuvande, möbelinköp, fönsterputsningar för att inte tala om våra arbeten o.s.v.
Eftersom att J inte har bott i den här lägenheten på ett halvår (Då han måste ha trivts vääldigt bra i mitt rosa hem, eftersom han övergav sitt eget! ;) och efter en del renoveringar så har det förfallit en del. Men nu börjar det likna ett hem igen och det luktar härligt rent när man kommer in hit, så nu kan man börja leva ett vanligt liv som innefattar lite bloggtid också :D

Nu måste jag kika runt bland er alla, har nog missat MASSOR med roligt!
KUL OCH VARA TILLBAKA :)

28 kommentarer:

Emma sa...

Ser ju knonsnyggt ut och vilket läckert soffborde, me like!=) Ha det bra, kram emmsan

Iris // Alla dagars kaos sa...

Vad kul att du är tillbaka! Det blir spännande att se lite bilder på det nya stället!

ha det bra!

Unknown sa...

Välkommen tillbaks! :) Har saknat dina färgglada inlägg!
Ja, tavlorna är jag nöjd med - hoppas det ramlar in beställningar nu då! Behövs för min personliga ekonomi! hahahaha.

Kram och lycka till med nya hemmet!

Cel'Dara sa...

Jo det stämmer att det är dansk design, jag visste vad snubben hette också men nu är det som bortblåst. Det är värt litegrann också faktiskt.

Fast nu hittade jag det på http://www.retromoderndesign.com/ och där menar dom att det är designat av Alf Svensson för Bra Bohag nån gång på 50-talet..
Hmm.. hur som så tycker Retromoderndesign att det är värt 6500:- och det är ju inte fy skam, oavsett vem designern är! ;-)

Maria sa...

Roligt att du är tillbaka efter flyttbestyren! ser fram emot mer eller mindre rosa inlägg från dig i fortsättningen =)

Anonym sa...

Så roligt att du är tillbaka! :)

Eva Linnea sa...

Grattis (igen) till kärleken & ny gemensam lägenhet. Kram EL

Miss Agda sa...

Kul att du är tillbaka nu:)

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka!!! Du behövs.

Anonym sa...

Mysigt att flytta ihop :) Gillar ryamattan!

StrandviksVillan sa...

Så mysigt att flytta ihop :) Hehe, kul med hans rosa biltavla, då borde ni ju få era inredningsstilar att passa ihop. Ha det bra och lycka till!

Zizzi sa...

Ser ju jättefint ut! Ser fram emot att få se mer av ert gemensamma hem!
Kram cissi

Anonym sa...

Vad fint! Soffbordet påminner om det som vi har här hemma! Ska bli spännande att se fler bilder från lägenheten senare!

Katta sa...

tycker det 50-talsbordet är snyggt.Och gardinerna då ska de bli rosa eller? Skrattade åt din kommentar om harparet på min blogg jobbar du som djurpsykolog kanske. Ha en rosa bra dag, kram Katta

mirkajohanna sa...

Vilket fint soffbord! Jag gillar!

Hoppas ni har det bra!

Radhusdrömmar sa...

Ser mysigt ut :-) bordet var ju jättefint! Kul att hitta det bara så där.....
Kul att det går bra, trots lite fix.

Ha det gott!

Kram Johanna

Dicksonska våningen sa...

Det ser jättefint ut! Och jag tvekar inte på att det kommer att bli väldigt mysigt hemma hos Er!
När jag och Marcus träffades bodde vi i samma hyreshus, i samma lägenhet fast han bodde två trappuppgångar bort. Han bodde mest hos mig men gick till sitt för att betala räkningar på internet. Det var en ganska instängd och sunkig lägenhet, blommorna var döda efter det att inget varit där. Det blev en rejäl städning innan den skulle säljas och vi flyttade till den lägenhet vi precis har lämnat nu för huset!
Tack för dina snälla ord om mitt inlägg :)
Kram Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefint!
Och kul att hitta till din sida. Kommer appselut tebax.
Kram Lallis

Liza i pepparkakshuset sa...

kul att ha dig tillbaka :)

Ser att du gjort dig hemmastadd!

Ha det bra
Kram Liza

Sara sa...

vad jag njuter när jag ser dina härliga foton. Ser så mysigt ut i nya hemmet, gillar den gröna mattan skarpt!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till verkligheten efter flytten! Du gjorde helt rätt i att plocka fram det gamla soffbordet, det är jättefin!

Kram
/Johanna

Mer av allt sa...

Det måste vara roligt att "börja om" att inreda. Lycka till med allt! Brukar du vara in hos Fyrabarnsmamman? Hon har en härligt färgsprakande blogg. Titta gärna in om du inte varit där förut.

Anonym sa...

Jag har ju en bild i huvudet av "erat" hem som garanterat inte lär stämma med verligenheten, får ju se på lördag, det blir väl karaoke :P?

Hjortgården sa...

Jag ser att krokodilhunden redan hitta sin plats!;-)
Det där kommer att bli super - är ju inte så tokigt nu heller!

Kram Maud

Lisas inredningsblogg sa...

Så tjusigt det ser ut! Skoj att du är tillbaka cch får pyssla i nytt hem!! :D Lycka till med all sortering! KRAM

Mamma C sa...

Välkommen tillbax och jag väntar med spänning på att få se alla vrår och vinklar av denna lya.
Kram mamma C

Anonym sa...

Vad kul att du är tillbaka igen!!! Ska bli kul att se mer.. tihi.
Kramis

Anonym sa...

OCh det är så roligt att du är tillbaka! :)

Bloggarkiv