söndag 21 september 2008

Ni får såga mig nu! :p

Fotade lite bilder under en höstvandrig här om dagen...

Sveriges färggladaste hus?!?
Jag skrev i ettinlägg tidigare att jag tycker att Sverige känns lite färgfegt, men det gäller INTE landets graffiti-målare!Inte heller när det kommer till förbud! ;)

Nu kommer säkert en stor del av typ allihopa inte hålla med mig, men jag kan tycka att viss graffitikonst är riktig snygg. En tråkig grå gångtunnel som får sig lite färgfägring istället.
Men.. Ja ack ja, visst är det ju "vandalisering"... Men ibland är det faktiskt riktigt snyggt ju!
'
Själv är jag faschinerad av konsten. I Luleå där jag bor finns ett plank tillängnat för denna konstart. Det är alltid lika kul att fara förbi och kolla hur planket hela tiden ändrar motiv! :)
Skulle gärna ha en hel vägg snyggt målat med graffiti någon gång, men vart får man tag i en graffitikonstnär?
,
Ja, vad säger ni... Kan det vara snyggt med "klotter?"
Är beredd på sågning med rostiga taggar ;p

19 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att skilja på Graffiti och klotter. Älskar grafitti, gillar konstformen starkt!

Anonym sa...

Jag tycker absolut det kan vara snyggt med "klotter" - bara det är lagligt...

Sara sa...

Hejsan
Visst kan det vara snyggt men jag tycker ofta att det bara är massa kladd och det är ju inte fint.
Kram sara

Unknown sa...

Ja, klotter är skitsnyggt!Grafitti är konst!

Sådant man klottrar när man sitter och funderar kan också bli ruskigt vackert.

Eva Linnea sa...

Håller med! Grafitti kan vara snyggt. Klotter däremot är INTE snyggt; "tags" o annat elände! Kram EL

Anonym sa...

Haha det va en rolig vinkling på färgproblematiken. Du är härlig du!

Ha en bra början på veckan!

Kram
/Johanna

SugarPuff sa...

Klart det kan vara snyggt!
Men bara "tags" är inte snyggt. Klotter är bara fult.. men grafiti kan vara grymt snyggt.
Gillar när tunnlar osv är målade med häftiga motiv istället för den gråa betongen.

Ursäkta det virriga inlägget, jag är sjuk fortfarande. ;)

Zizzi sa...

Jag håller nog med dig där. När det är grafitti gjort av en duktig person kan det vara riktigt fint! Men om det bara är "kladd" eller fula ord, tycker jag att det är onödigt!
Kram cissi

Heidi sa...

Grafitti är snyggt. Klotter är fult.
:)

Anonym sa...

Klotter kan definitivt vara jättesnyggt tycker jag, men självklart på rätt sätt och ställe!

Som det där lilla huset du visade, haha tänk vad tråkigt det sett ut annars?

(blir inspirerad av dej nu att ha ett "färgklicks-inlägg" en dag framöver, det är väl okej för dej va?)

camilla sa...

grafitti är riktigt snyggt. men ibland kan det bli fel, speciellt när det hamnar på fina byggnader. i gångtunnlar och i tunnelbanegångarna är det vackert!

karofina sa...

det var en färgglad skogsrunda! ;)

klart klotter kan vara snyggt, en del är ju jätteduktiga, värsta konstnärerna! andra skriver ju mest bara en massa skit...

kram!

Emma sa...

Håller med dej om att Graffiti livar upp det hela lite men det måste vara snyggt och inte massa klotter bara!!!=) Ha det bra, kram emmsan

Gårdsromantik sa...

Jag brukar också kika till på det där planket - de borde ha fler för det står nästan alltid någon och målar där - så behovet är stort!

Vilken fin bild du har på dina komentarer!

Kram Maud

Anonym sa...

Ja visst är det snyggt med graffiti på rätt plats! Oc visst blir gång tunnlarna finare utav färg!

//Cissi

Dicksonska våningen sa...

Javisst kan graffitti var snyggt på väggarna. Det har man ju sett i en del inredningsprogram. Oftast har man ju en riktigt graffittikonstnär som målar då men en fototapet med graffitti-motiv kanske?
Hur vi hinner med allt...? Ja, jag jobbar inte mer än 75% så jag har mycket tid att fixa på. Sedan har vi otroligt snälla föräldrar som tar sig an några av våra projekt. Tex så är det svärfar som kittar om alla våra fönster, brorsan och pappa gjorde det mesta på dräneringen och mamma har hjälpt mig med äpplemoset. Det är roligare när man är fler!
Kramar Annika

Alla bäckar små sa...

Håller nog med de flesta ovan..grafitti snyggt på rätt ställen men klotter är mindre roligt, speciellt när det hamnar på ens bostadsrättshus! :-)

Liza i pepparkakshuset sa...

Ibland är graffiti fint. Använder det ibland som bakgrund till en del ungdommar (porträtt).

Ha de bra
Kram Liza

BohoMind sa...

Jag tycker att det kan vara jättefint med "klotter". Tycker det borde göras lagligt att få göra graffitti på vissa ställen. Till exempel sånna extremt tråkiga grå silosar som inte används längre (om du förstår vilka jag menar). Om dom inte river ner det så kan man väl få pynta upp dom lite så att dom åtminstone är lite fina att titta på!

Bloggarkiv