tisdag 8 april 2008

Ljusarrangemang

Här har jag samlat ihop lite saker för att göra ett ljusarrangemang;


1 ovalt silverfat
2 blockljus
kraftiga snören
pärlor
figurer i cernitlera


Jag hade turen att hitta dessa figurer färdiga, uppklistrade på en tavla på en secondhand butik nästan gratis, men givetvis är det ju kul att göra sina egna figurer. Vill man så kan man oxå köpa färdiga små "pynt" att dekorera med. Denna kreation som jag gjorde är det födelsedagstema på, det är kul att göra lite olika ljusarrangemang beroende på årstid.

Först strödde jag ut pärlorna de turkosa ytterst och sedan mixade jag lite med grönt, rosa och pärlemor. Sedan var det bara att ställa dit ljusen och de små lerfigurerna. Jag knöt även ihop ljusen med ett grönt snöre för att matcha tårtbitarna.




Såhär blev resultatet; Ett ljusarrangemang att

ha på bordet på födelsedagskalaset kanske?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv